- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 861
Отац и син:
Рене - Rene, (1867 – 1925.)
Марсел, - Marcel, (1894 – 1961.)
Анрио су били пилоти конструктори авиона и индустријалци. Рене Анрио био је велики аутомобилиста, затим пионир авијације... Његов син Марсел врло рано је почео да га прати и учествује са њим заједно и на аутомобилским такмичењима и управљању авионима. Рене је био одушевљени возач аутомобила, возио је и на трци Париз – Мадрид, а 1904. године поставио је светски рекорд брзе вожње са 128 км/час. Његов син Марсел већ од своје тринаесте године возио је аутомобиле сваг оца брзином преко 100 км/час.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 840
Браћа Молон:
Леон - Leon, (1882 – 1952.), лет. дозвола бр. 25
Лисјен - Lucien, лет. дозвола бр. 235
Луј - Louis, лет. дозвола бр. 234
су били пилоти. Леон Молон је био старији од своје браће и он је први почео активно да се бави авијацијом. Пилотску дозволу Француског АК добио је у јануару 1910. године.
Прво се бавио аутомобилизмом, што је било популарно на прелазу из 19. у 20. век, исто као и бициклизам. Освојио је награде Монте Карло, Брокленд , Ле Ман... У 1909. купио је један авион „Блерио 11“ и брзо се научио да лети. Луј Блерио, када је видео његове летачке способности, узео га је у своју групу за разна такмичења и митинге у 1909. години, где је показао одличне резултате.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 864
Браћа Сеген:
Луј - Louis, (1869 -- 1918.)
Лоран - Laurent, (1883 – 1944.)
Аугустин - Augustin, (1889 – 1965.)
су били власници фабрике за производњу авио мотора "Гном". Луј, најстарији од браће, инжењер и индустријалац, отворио је 1895. у предграђу Париза свој први погон за машине и моторе. Узео је лиценцу за мотор на петролеј марке „Гном“ од немачке фирме Motoren fabrik Oberursel и започео је израду малих мотора, на петролеј и на гас, за мотоцикле и мале аутомобиле.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 874
Браћа Мишлен:
Андре - Andre, (1853 - 1931.)
Едуар - Eduard, (1859 – 1940.)
су били велики индустријалци и проналазачи у производњи пнеуматика (гума) за бицикле, мотоцикле, авионе и аутомобиле, по којима су познати у целом свету. Своје прво предузеће отворили су 1889. године, касније су имали своје фабрике у неколико земаља и преко 100.000 радника...
Одушевили су се појавом авијације на почетку века, сагледали какав значај ће она имати у будућности и шта ће значити за цивилизацију, и почели су активно да подржавају њен развој као мецене... Још 1908. они су увели награду Мишлен, затим пехар Мишлен, као награде за највеће резултате у авијацији и као подстрек за њен стални напредак. Куп Мишлен је доносио 160.000, а велика награда Мишлен 100.000 франака!...То су биле врло високе и подстицајне награде...
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 842
Браћа Њепор:
ЕДУАРД - EDOUARD, ( 1875 – 1911. )
ШАРЛ - CHARLES, ( 1878 – 1913. )
су били пилоти, конструктори и фабриканти авиона. Едуард је рођен у Алжиру, вероватно и Шарл, где им је отац био пуковник артиљерије у француској војсци. Студирао је у Вишој електротехничкој школи, затим је са својим братом 1902. године отворио предузеће подименом Nieuport-Duplex за израду свећица, магнета и акумулатора за аутомобиле. Када је Анри Фарман 1907. године први пут у историји ваздухопловства прелетео растојање од 1 км, на авиону Воазен са мотором Антоанет, који је имао њихов систем за електрично паљење, изблиза су упознали авијацију и одмах изабрали свој пут...