Садржај / Contents / Inhalt / Содержание / Contenu / Contenidos / Conteúdo / 內容 / 内容物

Да би сте дошли до чланка који је предмет вашег интересовања потребно је да се курсором позиционирате на црвени део назива чланка и кликните левим тастером миша.


  1. Авиа BH-33 - Авиа BH-33
  2. АВИА FL.3 - АВИА FL.3
  3. Авиа Фокер F 39 - Авиа Фокер F 39
  4. Авиатик B II - Авиатик B II
  5. Авиатик Берг C - Авиатик Берг C
  6. Авиатик Берг D - Авиатик Берг D
  7. Авион Ресава - Авион Ресава
  8. Авион "Свети Ђорђе" - Авион "Свети Ђорђе"
  9. Авион "Срака" / Блоудек XIV - Авион "Срака" / Блоудек XIV
  10. Авро Циерва С.30А - Авро Циерва С.30А
  11. Аеро A-12 - Аеро A-12
  12. Аеро A-35 - Аеро A-35
  13. Аеропут ММС-3 - Аеропут ММС-3
  14. Албатрос D.III - Албатрос D.III
  15. Амиот 143 - Амиот 143
  16. Анатра ДС - Анатра ДС
  17. Ансалдо SVA - Ансалдо SVA
  18. Антонов Ан-2 - Антонов Ан-2
  19. Антонов Ан-12 - Антонов Ан-12
  20. Антонов Ан-26 - Антонов Ан-26
  21. Анрио HD-320 - Анрио HD-320
  22. Анрио HD-41H - Анрио HD-41H
  23. Бикер Bü 131 Јунгман - Бикер Bü 131 Јунгман
  24. Бикер Bü 133 Јунгмајстер - Бикер Bü 133 Јунгмајстер
  25. Бикер Bü 181 Бестман - Бикер Bü 181 Бестман
  26. Блерио XI - Блерио XI
  27. Блоудек XV - Блоудек XV
  28. Боинг 707 - Боинг 707
  29. Боинг 727 - Боинг 727
  30. Бреге 14 - Бреге 14
  31. Бреге 19 - Бреге 19
  32. Бристол Бленим Mk I - Бристол Бленим Mk I
  33. Бристол F.2 - Бристол F.2
  34. Воазен - Воазен
  35. Гернер G - Гернер G
  36. Гота GO 145 - Гота GO 145
  37. Груман G-164A Ag-Cat - Груман G-164A Ag-Cat
  38. Гурду - Лесер LGL B3 - Гурду - Лесер LGL B3
  39. Даглас C-47 / DC-3 - Даглас C-47 / DC-3
  40. Даглас DC-6 - Даглас DC-6
  41. Дајмлер-Клем L 20 - Дајмлер-Клем L 20
  42. Депердисен - Депердисен
  43. Девоатин D.1 - Девоатин D.1
  44. Девоатин D.9 - Девоатин D.9
  45. Девоатин D.27 - Девоатин D.27
  46. Де Хевиланд DH.60 Мот - Де Хевиланд DH.60 Мот
  47. Де Хевиланд DH.80А Пус Мот - Де Хевиланд DH.80А Пус Мот
  48. Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot - Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot
  49. Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот - Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот
  50. Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот - Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот
  51. Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот - Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот
  52. Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид - Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид
  53. Дитрих Гобит DP II - Дитрих Гобит DP II
  54. Доран AR.1 (2) - Доран AR.1 (2)
  55. Дорније Do 17 - Дорније Do 17
  56. Дорније Do 22 - Дорније Do 22
  57. Дорније Do D - Дорније Do D
  58. Дорније Do J - Дорније Do J
  59. Дорније Do Y - Дорније Do Y
  60. Дукс биплан - Дукс биплан
  61. Ефаг C - Ефаг C
  62. Икарус 214 - Икарус 214
  63. Икарус 215 - Икарус 215
  64. Икарус Аеро 2 - Икарус Аеро 2
  65. Икарус ИО - Икарус ИО
  66. Икарус ММ-2 или МИМА-2 - Икарус ММ-2 или МИМА-2
  67. Икарус Оркан - Икарус Оркан
  68. Икарус "Сиви соко" - Икарус "Сиви соко"
  69. Икарус ШМ - "Шимика" - Икарус ШМ - "Шимика"
  70. Иљушин Ил-14 - Иљушин Ил-14
  71. Иљушин Ил-18 - Иљушин Ил-18
  72. Јаковљев Јак 1 - Јак 1
  73. Јаковљев Јак 3 - Јак 3
  74. Јаковљев Јак 7 - Јак 7
  75. Јаковљев Јак 9 - Јак 9
  76. Јаковљев УТ-2 - Јаковљев УТ-2
  77. Јункерс G.24 - Јункерс G.24
  78. Јункерс Ju 52/3m - Јункерс Ju 52/3m
  79. Јункерс Ju 87 - Јункерс Ju 87
  80. Јункерс W.34 - Јункерс W.34
  81. КАМС 30E - КАМС 30E
  82. Капрони Ca.310 - Капрони Ca.310
  83. Клем L.25 - Клем L.25
  84. Кодрон C.27 - Кодрон C.27
  85. Кодрон C.440 - Кодрон C.440
  86. Кодрон C.510 - Кодрон C.510 Пеликан
  87. Кодрон C.635 - Кодрон C.635
  88. Кодрон G.3 - Кодрон G.3
  89. Кодрон G.4 - Кодрон G.4
  90. Компер свифт CLA.7 - Компер свифт CLA.7
  91. Кухељ KS-I - Кухељ KS-I
  92. Кухељ KS-II - Кухељ KS-II
  93. Летов Š-16J - Летов Š-16J
  94. Лисунов Ли-2 / Ли-3 - Лисунов Ли-2 / Ли-3
  95. Локид Електра - Локид Електра
  96. Лонер B.I - Лонер B.I
  97. Лонер TL - Лонер TL
  98. Мерћеп - комитски - Мерћеп - комитски
  99. Месершмит Bf 108 B-1 Таифун - Месершмит Bf 108 B-1 Таифун
  100. Месершмит Bf 109 - Месершмит Bf 109
  101. Месершмит Bf 110 - Месершмит Bf 110
  102. Моран Солниjе MS.230 - Моран Солниjе MS.230
  103. Моран Солниjе MS.406 - Моран Солниjе MS.406
  104. Национални Аероклуб Србије (НАКС) - Национални Аероклуб Србије (НАКС)
  105. Нијепор 10 - Нијепор 10
  106. Нијепор 11 - Нијепор 11
  107. Нијепор 12 - Нијепор 12
  108. Нијепор 21 - Нијепор 21
  109. Нијепор 23 - Нијепор 23
  110. Нијепор 24 - Нијепор 24
  111. Нијепор 27 - Нијепор 27
  112. Норт Америкен Т-6 Тексан - Норт Америкен Харвард
  113. Петљаков Пе-2 - Петљаков Пе-2
  114. Поликарпов По 2 - Поликарпов По 2
  115. Потез VIII - Потез VIII
  116. Потез XV - Потез XV
  117. Потез XXV - Потез XXV
  118. Потез 29 - Потез 29
  119. Потез 630 - Потез 630
  120. Раб-Каценштајн Kl-1 ласта - Раб-Каценштајн Kl-1 ласта
  121. Раб-Каценштајн RK-2 пеликан - Раб-Каценштајн RK-2 пеликан
  122. Раб-Каценштајн RK-9 - Раб-Каценштајн RK-9
  123. Р.А.Ф. BE 2c - Р.А.Ф. BE 2c
  124. РЕП Type F 1912 - РЕП Type F 1912
  125. Рогожарски АЖР - Рогожарски АЖР
  126. Рогожарски Бруцош - Рогожарски Бруцош
  127. Рогожарски RWD-8 - Рогожарски RWD-8
  128. Рогожарски RWD-13 - Рогожарски RWD-13
  129. Рогожарски ПВТ - Рогожарски ПВТ
  130. Рогожарски Р-100 - Рогожарски Р-100
  131. Рогожарски Р-313 - Рогожарски Р-313
  132. Рогожарски СИМ-VI - Рогожарски СИМ-VI
  133. Рогожарски СИМ-VIII - Рогожарски СИМ-VIII
  134. Рогожарски СИМ-X - Рогожарски СИМ-X
  135. Рогожарски СИМ-XI - Рогожарски СИМ-XI
  136. Рогожарски СИМ-XII-X - Рогожарски СИМ-XII-X
  137. Рогожарски СИМ-XIV-X - Рогожарски СИМ-XIV-X
  138. Румплер 6B - Румплер 6B
  139. Румплер C - Румплер C
  140. Саиман 200 - Саиман 200
  141. Савоја Маркети SM.79 - Савоја Маркети SM.79
  142. СИАИ S.13 - СИАИ S.13
  143. СИМ-II - СИМ-II
  144. Соко 522 - Соко 522
  145. Сопвит 1 1/2 стратер - Сопвит 1 1/2 стратер
  146. СПАД S.VII - СПАД S.VII
  147. СПАД S.XIII - СПАД S.XIII
  148. Спартан крузер - Спартан крузер
  149. Спитфајер - Спитфајер
  150. Свеп це-це - Свеп це-це
  151. Свеп минима - Свеп минима
  152. Фарман F.40 - Фарман F.40
  153. Фарман F.190 - Фарман F.190
  154. Фарман F.306 - Фарман F.306
  155. Фарман HF.20 - Фарман HF.20
  156. Фарман HF.7 - Фарман HF.7
  157. Фарман MF.11 - Фарман MF.11
  158. Феникс C.I - Феникс C.I
  159. Феникс D - Феникс D
  160. Физир ЛАФ - Физир ЛАФ
  161. Физир Ф1В - Физир Ф1В
  162. Физир ФА-1 - Физир ФА-1 (Физир Вега)
  163. Физир ФН - Физир ФН
  164. Физир ФП-2 - Физир ФП-2
  165. Физир ФТ-1 "Небојша" - Физир ФТ-1 "Небојша"
  166. Fi 156 Рода - Fi 156 Рода
  167. Физелер Fi-167 "Велика рода" - Физелер Fi-167
  168. Флит модел 10 - Флит модел 10
  169. Фридрихсхафен FF.49 - Фридрихсхафен FF.49
  170. Хајнкел Hе-8 - Хајнкел Hе-8
  171. Ханза Бранденбург Б.1 - Ханза Бранденбург Б.1
  172. Ханза Бранденбург Ц.1 - Ханза Бранденбург Ц.1
  173. Ханза Бранденбург К - Ханза Бранденбург К
  174. Ханза-Бранденбург W.13 - Ханза-Бранденбург W.13
  175. Ханза-Бранденбург W.18 - Ханза-Бранденбург W.18
  176. Хидроавион ФБА - Хидроавион ФБА
  177. Хокер Фјури - Хокер Фјури
  178. Хокер Хајнд - Хокер Хајнд
  179. Хокер Харикен - Хокер Харикен
  180. Уфаг C.I - Уфаг C.I
  181. Утва 251 Тројка - Утва 251 Тројка
  182. Утва 56/60 - Утва 56/60
  183. Утва 65 Привредник - Утва 65
  184. Утва 66 - Утва 66
  185. Утва 75 - Утва 75
  186. Утва 212 - Утва 212
  187. Утва 213 - Утва 213
  188. Утва Аеро 3 - Утва Аеро 3
  189. Злин Z-XII - Злин Z-XII
  190. Змај Р-1 - Змај Р-1
  191. Шчербаков Шче-2 - Шчербаков Шче-2

Фоке вулф Fw 44 штиглиц


авион Фоке вулф Fw 44 штиглиц

Фоке вулф Fw 44 штиглиц (DAR 9) / Focke Wulf Fw 44 Stiegletz  је немачки једномоторни, двоседи, двокрилац са отвореном кабином, који се користио као авион за обуку пилота и спортско ваздухопловство, пре у току и након Другог светског рата. Први пут је полетео лета 1932. године а поред Нацистичке Немачке производио се још у неколико земаља. Овај авион, произведен по лиценци у Бугарској је познат под именом DAR 9. 

Опширније: Фоке вулф Fw 44 штиглиц

Ерспид AS 10 Оксфорд


авион AS 10 Оксфорд

Ерспид AS 10 Оксфорд / Airspeed AS 10 Oxford  је британски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као путнички, лаки транспортни авион и авион за везу. Највећу примену је доживео у току Другог светског рата као школски авион за обуку пилота за летење на двомоторним авионима, навигатора, радио оператера, нишанџија бомбаша и стрелаца. Поред основне функције као школског авиона овај авион се користио још и као лаки бомбардер, извиђачко-патролни, лаки путнички, транспортни, санитетски авион, и као против подморнички авион. Произведено је преко 8.500 примерака ових авиона у периоду од 1938. до 1945. године, а коришћен је у око 30 земаља током другог светског рата и после њега све до 1960. године.

Опширније: Ерспид AS 10 Оксфорд

Де Хевиланд DH.104 Dove


авион Де Хевиланд DH.104 Dove

Де Хевиланд DH.104 "Голуб" / de Havilland D.H. 104 Dove  је британски путнички двомоторни, нискокрилни путнички авион намењен кратким линијама. Био је потпуно од метала како носећа конструкција тако и облога. Производио се после Другог светског рата у периоду од 1946 до 1967. године а произведено је преко 500 ових авиона.

Опширније: Де Хевиланд DH.104 Dove

Де Хевиланд DHC-2


авион Де Хевиланд DHC-2

Де Хевиланд DHC-2 "Дабар" / De Havilland of Canada DHC-2 Beaver Mk.I је канадски једнокрилни вишеседи вишенаменски авион/хидроавион металне конструкције са неувлачивим (фиксним) класичним стајним трапом/пловцима

Опширније: Де Хевиланд DHC-2

Шорт С.А.6 Силенд


авион Шорт С.А.6 Силенд

Шорт С.А.6 Силенд / Short S.A.6 Sealand Mk.I  је енглески једнокрилни вишеседи авион-амфибија металне конструкције са увлачивим класичним стајним трапом, намење комерцијалном линијском транспорту у приморском обалном подручју.

Опширније: Шорт С.А.6 Силенд

P-51 Мустанг


авион P-51 Мустанг

P-51 Мустанг / P-51 Mustang  је био амерички ловац и ловац бомбардер дугог долета из периода Другог свјетског рата и непосредно после њега. Пун назив му је био North American P-51 Mustang, пројектовао га је North American Aviation (NAA) 1940. године на захтев Британаца. После Другог светског рата је учествовао у Корејском рату као и у многим локалним ратовима. Укупно је израђено 15586 авиона, од којих је 7956 било P-51D верзије.

Опширније: P-51 Мустанг

P-38 Лајтнинг


авион P-38 Лајтнинг

P-38 Лајтнинг / Lockheed P-38 Lightning  је био амерички ловац из периода Другог светског рата. Пун назив му је био Lockheed P-38 Lightning, пројектовао га је пројектантски тим Локида на челу са Hall Hibbard и Clarence "Kelly" Johnson-ом. Први пут је полетео 27.01.1939. уведен је у употребу 1941. године а производио се у периоду од 1941 до 45. године. Иако је у САД-у престао да се користи 1949. године у свету је коришћен до 1965. године (Хондурас)

Опширније: P-38 Лајтнинг

B-24 Либератор


авион Б-24 Либератор

Б-24 Либератор / B-24 Liberator  је био амерички тешки бомбардер из периода Другог свјетског рата. Пун назив му је био Consolidated B-24 Liberator, пројектовао га је Consolidated Aircraft из San Diego, California а производио се у више фабрика.

Опширније: B-24 Либератор

КБ 11 Фазан


авион КБ 11 Фазан

КБ 11 Фазан / KB 11 "Fazan"  је лаки извиђачки авион и авион за везу. Произведен у Бугарској 1940. године у Kaproni Bulgarski бугарској филијали италијанског концерна Società Italiana Caproni. Коришћен је током Другог светског рата и након њега све до 1958. године.

Опширније: КБ 11 Фазан

Де Хевиланд DH.98 Москито


авион DH.98 Москито

Де Хевиланд DH.98 Москито / de Havilland DH.98 Mosquito  је био британски двомоторни вишенаменски војни авион. Био је двосед пилот и навигатор. Упркос почетним губицима Москито је из рата изашао са просечно најмање изгубљених авиона типа бомбардер. Укупно је израђено 7.781 Москито авиона од којих 6.710 у току Другог светског рата. Користио се као: лаки бомбардер, ловац-бомбардер, ноћни ловац, морнарички јуришник и аеро фото извиђач.

Опширније: Де Хевиланд DH.98 Москито

Фоке-вулф Fw 190


авион Фоке-вулф Fw 190A

Фоке-вулф Fw 190 / Focke-Wulf Fw 190  је био једноседи, једномоторни ловачки авион немачке Луфтвафе и један од најбољих ловачких авиона свог времена. Коришћен је у великом броју током Другог светског рата. Произведено је преко 20.000 примерака овог авиона укључућујући и 6.000 у верзији јуришног бомбардера. Производња је трајала непрекидно од 1941. до 1945. године, све до капитулације Нацистичке Немачке. У Француској је настављена његова производња и после Другог светског рата, произведено је 64 ових авиона који су носили ознаку NC 900, и коришћен и су у послератном француском ратном ваздухопловству.

Опширније: Фоке-вулф Fw 190

Jak 40


авион Јак 40

Јак 40 / Yak 40 (Як-40) је путнички авион за локални саобраћај. Развијен је у ОКБ Јаковљев, шездесетих година двадесетог века. У фабици авиона у Саратову, произведено је 1011 авиона Јак-40, у више различитих варијанти, у временском периоду од 1967. до 1981. године. Пројектован је на иницијативу Аерофлот-а који је желео да дотрајале клипно елисне путничке авионе Иљушин 12 и 14, као и Лисунов Ли.2 на кратким линијама замени модерним авионима на турбо млазни погон.

Опширније: Jak 40

Фиат G50


авион Фиат G50

Фиат G50 "Стрела" / Fiat G50 "Freccia"  је италијански једномоторни, једноседи, нискокрилни авион металне конструкције са затвореном кабином и увлачећим стајним трапом, који се користио као ловачки авион пре и у току Другог светског рата. Као школски авион користио се после рата до краја 1946. године. Поред коришћења у италијанском ратном ваздухопловству ови авиони су се користили у Шпанији, Финској, Нацистичкој Немачкој, Независној Држави Хрватској а један авион овог типа који је пребегао у партизане коришћен је у Ратном ваздухопловству Југославенске Армије.

Опширније: Фиат G50

САИМАН 202


авион Сајман 202

Саиман (Сајман) 202 / SAIMAN 202  је италијански једномоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као школски, тренажни авион или авион за везу у току и након Другог светског рата. Произведен је у италијанској фирми Società Industrie Meccaniche Aeronautiche Naval (SAIMAN) одакле му и потиче име.

Опширније: САИМАН 202

Персивал проктор


авион Персивал проктор

Персивал проктор МК 3 / Percival Proctor MK 3  је британски једномоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за обуку и везу у току и након Другог светског рата. Пројектован је на основу цивилног авиона Vega Gull тако да је његово тестирање и освајање производње веома кратко трајало. Производио се од 1939. до 1950. године а користи се од 1939. до 1971. године. Након завршетка Другог светског рата војни вишкови овог авиона су продати заинтересовним купцима па је авион нашао широку цивилну примену.

Опширније: Персивал проктор

Авро Ансон


авион Авро Ансон

Авро Ансон / Avro Anson  је лаки британски двомоторни, вишенаменски авион пројектован 1930.-их година и коришћен пре у току и након Другог светског рата. Када је пројектован намена му је била путнички и лаки транспортни авион. Избијањем Другог светског рата намена му се променила тако да је коришћен као патролни (извиђачки) авион, авион за обуку пилота вишемоторних авиона, радио оператера и навигатора, служио је као пратилац поморских конвоја и лаки бомбардер и противподморнички авион. Произведен је у преко 11.000 примерака. 

Опширније: Авро Ансон

Бенеш-Мраз Be-51 Бета Минор


авион Бенеш-Мраз Be-51

Бенеш-Мраз Be-51 Бета Минор / Beneš-Mraz Be-51 Beta Minor  је лаки спортско туристички авион произведен у Чехословачкој уочи Другог светског рата. Припада породици авиона Бенеш Мрáз Be-50 коју је пројектовао чехословачки конструкторски тандем Павел Бенеш и Јарослав Мраз. У овој породици авиона су била три авиона: Бенеш Мрáз Be-50 Бета-Минор; Бенеш Мрáз Be-51 Бета-Минор и Бенеш Мрáз Be-52 Бета-Мајор. Авиони су били двоседи дрвене конструкције, једнокрилни-нискокрилци са конзолним слободно-носећим крилима, са Walter-овим моторима и фиксним неувлачећим стајним трапом. Први лет, првог прототипа ове фамилије авиона је имао 1935. године.

Опширније: Бенеш-Мраз Be-51 Бета Минор

Тупољев Ту-134


авион Тупољев Ту-134

Тупољев Ту-134 / Tupoljev Tu -134 је двомоторни путнички авион на млазни погон руског произвођача Тупољев-а намењен кратколинијском ваздушном саобраћају. У зависности од типа могао је да превезе од 72 до 84 путника. Био је сличан авионима Даглас DC-9 и Каравела SE-210. Први пут је полетео 29.07.1963. године а у експлоатацију је ушао септембра месеца 1967. године. Производио се од 1966 до 1984. године и укупно је изграђено 852 авиона у верзијама Ту-­134А, Б, УБЛ и сх. Заменио је застареле путничке авиона Ту-104 и Ту-124. Још је активан (2016.) и лети на унутрашњим линијама у Русији.

Опширније: Тупољев Ту-134

Иљушин Ил-76


авион Иљушин Ил-76

Иљушин Ил-76 / Ilyushin Il-76 је четворомоторни тешки транспортни авион носивости 50/60 тона, производ руског конструкционог бироа Иљушин. Способан је да лети у веома тешким метеоролошким условима. Први пут је полетео 1971, а сада се серијски производи у фабрици авиона Авиастар у Уљановску.

Опширније: Иљушин Ил-76

АТР 72


авион АТР 72-200

АТР 72 / ATR 72 је ускотрупни двомоторни турбоелисни авион за средње линије који може да носи до 74 путника. Први модел је полетео 27.10.1988., уведен у употребу октобра 1989. године и успешно се продавао широм света. То је био први путнички авион који је 22,6% своје тежине био грађен од композитних материјала.

Опширније: АТР 72

АТР 42


авион АТР 42

АТР 42 / ATR 42 је ускотрупни двомоторни турбоелисни авион за средње линије који може да носи до 52 путника. Први модел је полетео 16.08.1984. и успешно се продавао широм света.

Опширније: АТР 42

Макдонел Даглас DC-10


авион Макдонел Даглас DC-10

Макдонел Даглас DC-10 / McDonnell Douglas DC-10  је тромоторни млазни широкотрупни авион развијен у компанији Макдонел Даглас. Први прототип је полетео 29. августа 1970. а у саобраћај је ушао следеће 1971. године. Последњи DC-10 произведен је 1988. а производња је окончана са 446 произведених авиона.

Опширније: Макдонел Даглас DC-10

Даглас DC-9


авион Даглас DC-9

Даглас DC-9 / Douglas DC-9 је двомоторни путнички авион на малзни погон кратког и средњег домета, производ америчке компаније Даглас, касније Макдонел Даглас и Боинг. Између 1965. и 2006. године, произведено је више од 2400 примерака, у неколико варијанти. Војна верзија овог авиона се звала C-9 транспорт.

Опширније: Даглас DC-9

Конвер CV 240


авион Конвер CV-440

Конвер CV 240 / Convair CV 240 је серија путничких авиона које је производила америчка фабрика авиона (енгл. Convair) у периоду од 1947. до 1956. године. У овој фамилији авиона се налазе авиони ознака од CV-240 до CV-5800. Намењени су за кратке и средње линије ваздушног путничког саобраћаја.

Опширније: Конвер CV 240

Боинг 737


авион Боинг 737

Боинг 737 / Boeing 737 је двомоторни ускотрупни путнички авиона на малзни погон намењен за средње линије. Од почетка производње 1968. је наручено или испоручено преко 6000 комада. Производи се и данас (2016). У току производње непрестално се усавршавао тако да је до данас направљено преко 12 типова ових авиона. Југословенска авио компанија ЈАТ је била прва авио-компанија у Европи која је купила у то време најсавременије, а касније најпродаваније летилице типа ’’boеing 737-300’’ (B737-300).

Опширније: Боинг 737

Авиа BH-33


Авион Авиа BH-33E-SHS

Авиа BH-33 је чехословачки ловачки авион коришћен између два светска рата. Произвела га је чешка фирма Авиа и коришћен је у више земаља. Авион је био једномоторни, двокрилац, једносед мешовите конструкције.

Опширније: Авиа BH-33