Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Историја

SE 210 Каравела

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 04 Август 2016
Погодака: 91

авион SE 210 Каравела

SE 210 Каравела / SE 210 Caravelle  је путнички авион француске производње на млазни погон намењен кратком и средње линијском транспорту путника. Каравела је пројектована као путнички авион, подредивши све безбедности и удобности путника. Производила га је француска фирма Сид Авиасион (франц. Sud Aviation) у периоду од 1958 до 1972. године а произведено је укупно 282 авиона. Каравела је била један од најуспешнијих европских млазних авиона прве генерације. Била је прва и препознатљива по моторима смештеним на задњем делу трупа што је касније коришћено код многих других авиона.

Опширније: SE 210 Каравела

Иљушин Ил-18

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 04 Август 2016
Погодака: 117

авион Иљушин Ил-18

Иљушин Ил-18  је четворомоторни турбоелисни совјетски путнички (транспортни) авион који се производио у фабрикама авиона у СССР, у периоду од 1959. до 1968. године. Намењен је за средње и дуге линије ваздушног путничког саобраћаја и војним потребама као транспортни, десантни и санитетски и авион специјалних намена.

Опширније: Иљушин Ил-18

Даглас DC-6

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 04 Август 2016
Погодака: 82

авион Даглас DC-6
Даглас DC-6 / Douglas DC-6  је амерички четворомоторни клипно елисни, вишеседи, нискокрилни авион, пројектован првенствено као путнички авион за прекоокеанске летове. Заснован на свом претходнику авиону Даглас DC-4 који се производио за време Другог светског рата као војни транспортни авион. Производио га је Даглас (Douglas Aircraft Corporation) у периоду од 1946 до 1958. године а укупно је произведено око 700 авиона.

Опширније: Даглас DC-6

Иљушин Ил-14

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 04 Август 2016
Погодака: 74

авион Иљушин Ил-14

Иљушин Ил-14 / Ил-14  је совјетски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион, пројектован првенствено као путнички авион који је требао да замени до тада коришћене двомоторне авионе DC-3 и Ли-2 на кратким и средњим линијама уз већу безбедност и удобност путника.

Настао је побољшањем свог претходника Иљушина Ил-12, а први пут је полетео 1950. године. Авион се производио у СССР-у у две фабрике, ДДР-у, Пољској и Чехословачкој, укупно је направљено 1.276 авиона овог типа.

Опширније: Иљушин Ил-14

Лисунов Ли-3

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 04 Август 2016
Погодака: 78

авион Лисунов Ли-2

Лисунов Ли-2  / Ли-2  је совјетски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион, рађен по лиценци Даглас DC-3. Иако је лиценца купљена још 1936. године освајање производње је ишло мукотрпно с обзиром да је DC-3 и конструктивно и технолошки био изузетно модеран авион прављен од алуминијумских легура у којима је Совјетски савез оскудевао. На то се још надовезао и Други светски рат када су Совјети морали да дислоцирају своју индустрију тако да је серијска производња овог авиона почела тек 1942. године. Рат је променио и намену овог авиона тако да је уместо путничког ово постао транспортни авион за војне потребе. По завршетку рата 1945. године поново је почела производња путничких и карго авиона. Произведено је укупно 2.930 авиона овог типа.

Опширније: Лисунов Ли-3

  1. Даглас C-47 / DC-3
  2. Антонов Ан-12
  3. Антонов Ан-26
  4. Антонов Ан-2

Страна 14 од 50

  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?