Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Историја

Икарус Оркан

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 16 Март 2014
Погодака: 84
Икарус Оркан

Икарус Oркан је био лаки јуришни бомбардер чији је прототип полетео 1940. године у Краљевини Југославији. Конструктори су били Сава Момчиловић и Душан Радојковић.

Опширније: Икарус Оркан

Лонер TL

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 28 Јануар 2014
Погодака: 87

Авион Лонер L

Лонер TL (нем. Lohner TL) је извиђачки хидроавион направљен у Аустроугарској. Авион је први пут полетео 1918. године и представља последњи авион серије авиона (Лонер тип E, L, T, Te и TL) које је произвео J. Лонер (Jacob Lohner Werke & Co.) из Беча.

Опширније: Лонер TL

Авиатик Берг D

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 27 Јануар 2014
Погодака: 123

Авион Авиатик Берг D.I

Авиатик Берг D су једномоторни двокрилни авиони које је у току Првог светског рата производила немачка фирма Авиатик, а пројектовао их је инж. Јулијус фон Берг па су према њему ови авиони добили други део имена Берг. Авиони ове серије су били ловци и означавани су ознаком D., производили су се у Ауастроугарској за потребе Аустроугарског ратног ваздухопловства у Бечкој филијали Авиатика. Због велике потребе у ловачким авионима ове авионе су производиле и остале фирме у Аустроугарској на бази лиценце.

Опширније: Авиатик Берг D

Авиатик Берг C

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 27 Јануар 2014
Погодака: 83

Авион Авиатик Берг C.I

Авиатик Берг C су једномоторни двокрилни авиони које је у току Првог светског рата производила аустријска филијала у Бечу немачке фирме Авиатик, а пројектовао их је инж. Јулијус фон Берг па су према њему ови авиони добили други део имена Берг. Авиони ове серије су били извиђачи који су носили ознаку C.I и C.II.

Опширније: Авиатик Берг C

Мерћеп — комитски

Детаљи
Аутор: Драган Шалер
Категорија: Историја
Објављено: 17 Јуни 2013
Погодака: 82

Авион Мерћеп — комитски

Мерћеп — комитски  је извиђачки авион који је Мерћеп направио по поруџбини комита из Србије. Био је једномоторни једносед, са једним крилом, које је са доње стране било ојачано дрвеном решетком. Уздужно управљање авионом се изводило витоперењем крајева крила спојених сајлом за управљачки систем. 

Опширније: Мерћеп — комитски

  1. Албатрос D.III
  2. Кодрон G.3
  3. Воaзeн
  4. Депердисен

Страна 43 од 50

  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?