Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Историја

Фарман HF.20

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 15 Фебруар 2013
Погодака: 934
авион Фарман HF.20 (аутор Д. Шалер)

Фарман HF.20  је француски извиђачки авион, пројектовао га је Анри Фарман у току 1912-1913 а производила га је фирма браће Анри и Мориса Фарман. То је била побољшана верзија авиона Фарман МФ.11. Врло брзо је ушао у производњу и од 1913. већ се користио у француској, белгијској и српској војсци. У овом авиону је 21.03.1913. извршавајући задатке извиђања положаја турске војске код опсаде Скадра погинуо пилот Михајло Петровић прва жртва српског војног ваздухопловства.

Опширније: Фарман HF.20

Блерио XI

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 11 Фебруар 2013
Погодака: 1044
 Блерио XI борбени авион Краљевине Србије

Блерио XI је авион којим је Луј Блерио 25. јула 1909. направио први лет преко Ламанша. Ово достигнуће је једано од најзначајнијих у првим годинама авијације, којим је Луј Блерио не само ушао у историју ваздухопловства него и себи обезбедио будућност у производњи авиона.[2] Авион је био једнокрилац и рађен у две верзије једносед и двосед. У њега су уграђивани разни мотори и нашао је широку примену у такмичењима и као авион за обуку пилота. Војну верзију овог авиона су купиле многе земље. Као извиђачки авион је служио у ратовима пре и за време Првог светског рата. Три ова авиона је 1912. године купила Краљевина Србија и већ 1913. године их користила у балканскoм и касније у Првом светском рату.[1][3]

 

Опширније: Блерио XI

Нијепор 27

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 09 Фебруар 2013
Погодака: 961
авион Нијепор N.27

Нијепор N. 27 био је француски двокрилац, ловачки авиона за време Првог светског рата.  Пројектовао  га је Густав Делаге на бази Нијепора N. 24. То је био  последњи из серије  Нијепора са  "V" упорницима између крила, који су први пут примењени код чувеног Нијепора N. 11 "Бебе"  уведеног у наоружање 1916. године. Када је уведен, Нијепор N. 27  је био наоружан удвојеним синхронизованим митраљезима који су пуцали кроз обртно поље елисе. Био је бржи од Нијепор N. 17 и делио је  исту ману као и претходни модели, тј. цепало му се платно на горњем крилу. Из тог разлога је био непопуларан код пилота и убрзо је замењен новом авионом СПАД XIII.

Опширније: Нијепор 27

Нијепор 24

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 08 Фебруар 2013
Погодака: 919
авион Нијепор N.24

Нијепор N.24 је био француски двокрилни ловачки авион за време Првог светског рата. Пројектовао га је Гистав Делаге као замена за успешну верзију Ниjепор N.17. Оперативни Нијепор N.24с служио је у француским, британским, српским, америчким и руски јединица, а такође је масовно коришћен као школски авион за напредну (прелазну) ловачку обуку.

Опширније: Нијепор 24

Рогожарски Бруцош

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 07 Фебруар 2013
Погодака: 940
Рогожарски Бруцош (рад О.Петровића)

Рогожарски Бруцош (НМС) је југословенски школски авион за основну обуку пилота, једномоторни нискокрилац са два члана посаде који је произведен 1940. године у југословенској фабрици авиона Рогожарски из Београда.

Опширније: Рогожарски Бруцош

  1. Нијепор 11
  2. Хидроавион ФБА
  3. Рогожарски АЖР
  4. Ханза Бранденбург Ц.1

Страна 47 од 50

  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?