Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Чланци

Су-57

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 18 Септембар 2015
Погодака: 1597
Су-57 (ПАК ФА)

 

Опште
Намена Ловац – пресретач
Посада Један
Произвођач Сухој
Први лет 29. јануар 2010.
Почетак производње 2013+
Димензије
Дужина 19,4 m
Размах крила 14 m
Висина 4,8 m
Површина крила 82 m²
Маса
Празан 18.500 kg
Нормална полетна 26.510 kg
Макс. тежина при узлетању 35.500 kg
Макс. спољни терет 1.300 - 16.000 kg
Погон
Турбо-млазни мотор 2хАЛ-41Ф1
Потисак ТММ  2 х 147,2/93,1 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.440 km/h
Долет 3,500/4.500 km
Плафон лета 20.000 m
Брзина пењања 330 m/min
 

Су-57 је двомоторни ловачки авион пете генерације, његов развојни програм се одвијао под радним називом ПАК ФА (рус. Перспективный авиационный комплекс фронтовой авиации), а његових потипова са Т-50. Према тактичко-техничким захтевима, основна намена му је ловац – пресретач. Драстично му је смањена уочљивост, од противничких радара и других сензора (ен. stealth), што треба да му обезбеди предност, у току борбених операција (што је условаза 5. генерацију). Такође, расположива могућност летења надзвучном брзином крстарења, у режиму рада мотора без допунског сагоревања, тзв. суперкрстарење, ствара му велику предност у борби за превласт у ваздушном простору. Биће у стању да се супростави америчким пандам ловцима пете генерације, F-22 раптор и F-35. Програм Сухој ПАК ФА одвијао се уз напоре укључивања и других потенцијалних корисника, Индије и Бразила. У развоју, као и у будућој производњи, учествује више компанија, под окриљем Уједињене авио-производне корпорације, на челу са компанијом Сухој. Увеђењем авиона Су-57 у оперативну употребу 2016. године, постепено ће се замењивати постојећи ловци МиГ-29 и Су-27, у руском ваздухопловству.

Укупно је произведено осам прототипова авиона ПАК ФА. Прво су испитина 4 летна прототипа, од укупно 6 произведених примерака ПАК ФА. Летни прототипови су авиони са бројевима 51, 52 , 53 , 54 и 55, док се Т-50-0 и Т-50КНС користе се за испитивања на земљи, па немају уграђене моторе и другу опрему.

Први лет Сухоја ПАК ФА, у трајању од 45 минута, успешно је извршен 29. јануара 2010. године.

Сиријски стандард авиона Сухоја ПАК ФА, добио је званичну ознаку Су-57, а незванично га називају ПУТИНОВА ЗВЕР.

У лето 2019. покренута је серијска производња ловца; планиран је уговор за набавку 76 авиона, који ће у потпуности опремити 3 пук. Руске ваздухопловске снаге су 25. децембра 2020. године добиле први серијски лова.

Први лет Су-57 са мотором друге фазе „Производ 30“ догодио се 5. децембра 2017. Уградња ових мотора на серијске авионе планира се у периоду 2023-2025.

Један примерак Су-57 је у оперативној употреби, од децембра 2020.

Опширније: Су-57

Институт ONERA

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 18 Септембар 2015
Погодака: 1286
 
Национална канцеларија за свемирске студије и истраживања
Image illustrative de l'article Office national d'études et de recherches aérospatiales

Основана

1946. године

Седиште

Палаисеу (Есон)

Земља Француска
Веза

Министарство одбране

Извршни директор

Бруно Сањон

Области истраживања Механика флуида, науке о материјалима, оптоелектроника, обрада информација,
Доктора наука

247

 

Национална канцеларија за студије и истраживања у домену ваздухопловства и свемира  (ONERA) (франц. L’Office national d'études et de recherches aérospatiales) је француски национални вазцухопловни истраживачки центар. То је јавна установа са индустријским и комерцијалним задацима, а спроводи истраживања за примену у функцији подршке побољшања иновативности и конкурентности у секторима у ваздухопловства и одбране. Задаци су дефинисани по сопственој иницијативи или на захтев ваздухопловне индустрије. Запошљавају око 2.000 људи, већину истраживача, инжењера и техничара, простире се на осам локација. ONERA има велику експерименталну базу, укључујући и највећи  аеротунел у Европи.

ONERA је настала 1946. године, као Национална институција за студије и истраживања у домену ваздухопловства. Од 1963., службени назив је Национална канцеларија за свемирске студије и истраживања. Међутим, у јануару 2007. године, ONERA је названа: Француска лабораторија за домен ваздухопловства и свемира. То су учинили да би побољшали своју уочљивост у међународном оквиру. 

Извршног директора институције ONERA именује влада, на предлог Министра одбране. Од маја 2003. године до августа 2013. године, њен Председник је био Денис Маугарс. У јуну 2014. године, одређен је Бруно Саињон, инжењер за наоружање.

Опширније: Институт ONERA

Институт ЦАГИ

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 17 Септембар 2015
Погодака: 1334
Вертикалниа еротунел Т-105,
повратне ваздушне струје.
 

Централни аерохидродинамички институт (ЦАГИ) — је главни научноистраживачки центар руског ваздухопловства, подређен је Министарству индустрије Русије. Основао га је пионир руског ваздухопловства Николај Јегорович Жуковски, 1. децембра 1918. године, у Москви.

Институт се, током свога постојања, развијао и имао организацијске измене. У Жуковском је основан Аеромеханички факултет, у саставу ЦАГИ, за школовање и припрему младих стручњака за решавање сложених проблема у ваздухопловној индустрији.

ЦАГИ је направио велика најновија достигнућа у космичком програму, ракетом Енергија и летелицом Буран.

У 2013. години, ЦАГИ је успешно развио сложене хеликоптере, погоњене елисом (ротором), који лете екстра великом брзином.

Опширније: Институт ЦАГИ

Институт NASA

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 17 Септембар 2015
Погодака: 1363
 
NASA seal.svg
Печат од агенције NASA
NASA logo.svg
Лого агенције NASA
Flag of the United States National Aeronautics and Space Administration.svg
Застава агенције NASA
Подаци о агенцији
Формирана 29. јули 1958.

Предходна

агенција

NACA (1915.–1958.)

Надлежна Влада САД
Управа у Вашингтону
Број запослених 17.345+
Годишњи буџет 19.3 милијарди $ (2016)
Управа агенције
  • Чарлес Болден, администратор
  • Дава Ниуман, Заменик 

Национална аеронаутика и свемирска истраживања (NASA) (енгл. The National Aeronautics and Space Administration) је независна агенција извршне власти Савезне владе Сједињених Америчких Држава, одговорне за цивилне свемирске програме, као и за аеронаутику (ваздухопловна истраживања).

Председник Двајт Д. Ајзенхауер основао је агенцију NASA 1958. године, за превасходно цивилне програме (испред војних), са оријентацијом подстицања програма примењених у домену мирољубиве науке. Усвојен је национални аеронаутички и свемирски закон, 29. јула 1958. године, на основу њега оформљена је нова агенција NASA, у коју је пребачен кадар и сва имовина постојећег Националног саветодавног комитета за аеронаутику (НАCА). Нова агенција је постала оперативна 1. октобра 1958. године.

Од тада, агенција NASA је реализовала већину америчких програма истраживања свемира, а у резултати укључују Аполо, мисију слетања на месец, свемирску станицу у Скајлаб, а касније и Спејс шатл. Тренутно, NASA подржава међународне свемирске станице и надгледање развоја вишенаменске летелице Орион, свемирских лансирних система и проблематике посада. Агенција је такође одговорна за програм служби лансирања, обезбеђују надзор над активностима лансирања и управљања одбројавањем за лансирање без посаде.

Опширније: Институт NASA

Ратно ваздухопловство и противваздушна одбрана СФРЈ

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 03 Јули 2015
Погодака: 1388
Ратно ваздухопловство и противваздушна одбрана
Jrvpvo.gif
Амблем РВ и ПВО
Део Југословенска народне армије
Време постојања 1945 –1992.
Држава  СФРЈ
КРВ Земун

Ратно ваздухопловство и противваздушна одбрана (скраћено РВ и ПВО), било је један од три вида угословенске народне армије, намењено за заштиту и превласт у ваздушном простору, као за подршку копненим, поморским и укупним оружаним снагама СФРЈ. Формално је основано 21. маја 1942. године, у току Народноослободилачке борбе, а са распадом Југославије, нестало је у изворном облику и трансформисало се у нова, 1992. године, по новоствореним државама.

У периоду 1945—1992. године, Ратно ваздухопловство и противваздушна одбрана (РВ и ПВО) развијало се у складу са концептом развоја ЈНА, у духу савремене ваздухопловне научне мисли, доктрине и технолошког развоја у свету. Истовремено, развијани су и усавршавани властити кадар, високо школство и флексибилна доктрина примене РВ и ПВО према савременим условима. Ослонац на властите снаге је имао приоритет, те су реализовани резултати у развоју снажног РВ и ПВО, са јаком сопственом научном и технолошком базом, о чему сведочи и извоз око 200 примерака војних авиона из властитог развоја и производње. Практично је било обезбеђено одржавање и ремонт свих средстава, са властим знањем и радом.

У току Другог светског рата, главни задатак РВ, био је борба против окупатора и њихових сарадника, за ослобођење земље и за успостављање друштвеног поретка, пројектованог од Комунистичке партије Југославије. Непосредно по завршетку рата, задаци су се свели на очување успостављеног поретка и заштиту од иностране интервенције.

Опширније: Ратно ваздухопловство и противваздушна одбрана СФРЈ

  1. Ласта (авион)
  2. Г-4 супер галеб
  3. Г-2 галеб
  4. Ј-22 орао

Страна 2 од 26

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?