Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Чланци

Беспилотна летелица (БПЛ-а) са 4 ротора (квадратор)

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 24 Март 2013
Погодака: 1035
Сензори квадратора 

Квадратор је специфична аеродинамичка и конструктивна конфигурација, која се потпуно разликује од пилотираних ваздухоплова. Примењује се традицијонално за мале и лаке БПЛ-е, али у последење време све више и за БПЛ-е већих габарита. Има велику лепезу могућности примене, у свима областима људске делатности. Поседује флексибилније и разноврсније могућности од класичних конфигурација ваздухоплова. Без обзира што овој конфигурацији није могуће обезбедити природну стабилност. То се успешно остварује вештачки, помоћу јефтиних система, широке потрошње.

Код конфигурације квадратора, обезбеђене су могућности кретања напред, назад, десно, лево, горе, доле и временски дуго лебдење, према сигналу који корисник пошаље, у оквиру своје жеље. Те захтевне радње извршавају се одговарајућом концепцијом команди лета и стабилизације, преко програмираних међусобних комбинација режима рада четири мотора са роторима, по посебним софистицираним алгоритмима. Оквир (специфичан труп) довољно је чврст, тако да остаје не оштећен у случају судара или неприкладног (грубог) приземљења.

Опширније: Беспилотна летелица (БПЛ-а) са 4 ротора (квадратор)

Беспилотна летелица Неурон

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 24 Март 2013
Погодака: 983
 
Изложена макета Нерона на Париском
салону авиона, 2009. године.

Беспилотна летелица (БПЛ) Неурон (енгл. UAV Neuron, стилизовано као UAV nEUROn) је европска, експериментална (демонстратор напредних технологија), борбена беспилотна летелица, умањене уочљивости, на принципу аеродинамичке шеме „летеће крило”. Аеродинамичка шема је слична примењеној на бомбардеру B-2 спирит. Носилац развоја ове летелице је француска фирма Дасо авиони.

Опширније: Беспилотна летелица Неурон

Госамер кондор

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 24 Март 2013
Погодака: 943

 

Госамер кондор

{{{опис_слике}}}

Општи подаци
Намена Истраживање
Посада Један
Порекло САД
Произвођач Аеро-виронмент

ен. AeroVironment

Пробни лет 23. август 1977.>
Број примерака Прототип
Димензије
Дужина 9,14 m
Висина 5,49 m
Размах крила 29,25 m
Маса
Празан 31,75 kg
Погон
Број мотора 0
Физичке особине
Снага ~ 0,3 kW
Перформансе
Макс. брзина на H=0 ~ 17 km/h
 
Госамер кондор је летелица са људским погоном, којом је освојена прва награда Кремер, 23. августа, 1977. године, код Бејкерсфилда, Калифорнија. Успех је резултат дуготрајног истраживања и развоја, кроз стрпљив рад, са примењеном сукцесивном методом приближавања: анализа — модификације — испитивање. Организациони, стручни и идејни вођа развојног тима и коначне реализације пројекта, био је познати амерички инжењер, аеродинамичар Пол Макреди (енгл. Paul McCready).

Опширније: Госамер кондор

Страна 26 од 26

  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?