Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Вести

Пилоти Варјашки

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Вести
Објављено: 01 Децембар 2017
Погодака: 1337

Позивамо наше читаоце, који нешто више знају о пилотима Адаму и Душану Варјашком да нам то напишу на адресу Удружења за неговање ваздухопловних традиција Србије (на руке Слободана Штаве), Србија, 11000 Београд, Узун Миркова бр. 4/1. или  на електронске адресе Е-маил: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..

Објављујемо фотографије и сазнања које ми имамо о овим пилотима.

 

Породица Варјашки се доселила у Краљевину Југославију из места Варјаг које се налази у Румунији. Да би сачували име свог родног места променили су своје презиме у Варјашки.

Оба брата су завршила ваздухопловну школу у Мостару. 

Душан Варјашки је рођен у Варјагу, официр, завршио је 9.класу у ваздухопловној школи и постао дипломирани пилот 1928.године. Као заробљеник био је у логору у Оснабрику. Постоје усмени породични подаци да је био пилот РАФ-а годину дана. Остао је у Немачкој и није се више вратио у Србију. После рата је био ађутант ђенерала Миодрага Дамјановића а постојала је и фотографија, која је нажалост изгубљена, на којој се он налази на сахрани Димитрија Љотића заједно са ђенералом Дамјановићем.

Адам Варјашки, подофицир, завршио је 15. класу ваздухопловне школе и постао дипломирани пилот 1. децембра 1935. године. Према неким подацима није се ни он вратио у Србију после рата.

Емисија "Наш аеропут''

Детаљи
Аутор: Милан
Категорија: Вести
Објављено: 15 Новембар 2017
Погодака: 1378

 

Емисија "Наш аеропут'' (14.11.2017.)

Гост: Сава Пустиња, последњи 12. директор ВТИ, помоћник МО за војно-привредну делатност.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Промоција књиге "Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе"

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Вести
Објављено: 25 Март 2017
Погодака: 1251

У понедељак 27.03.2017. године у 12 сати одржаће се у просторијама клуба Ваздухопловног Савеза Србије. Београд, Узун Миркова  4/1 промоција књиге Саве Пустиње Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе. Позивате се да присуствујете овом догађају.

ПВО систем С-500 прометеј

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Вести
Објављено: 16 Април 2016
Погодака: 1381

Нови руски ПВО систем С-500 прометеј вероватно ће бити оперативан до краја 2016. године. Реч је о најсавременијем оружју те намене у свету. Министарство одбране Русије тренутно планира да набави и уведе у оперативну употребу пет комплета ових система, који су способни да пресретну и униште балистичке хиперсоничне пројектиле са нуклеарним главама.

С-500 прометеј ће бити способан да истовремено пресреће и уништи десет циљева, са брзином својих ракета од 7 km/s, што је приближно брзини с којом интерконтиналне балистичке ракете са нуклеарним главама улазе у простор атмосфере, када се обрушавају на циљ.

Предпоставља се и да је у плану уништавање и сателита са орбитама на висиби до 200 km.мапа сателитских орбита

Домет ракета, овога система, је 600 km, а плафон лета 200 km.ВИДЕО

Прва поруџбина од пет комплета, планира се да буду уведена у систем ПВО Москве, до 2020. године, у комбинацији са С-400. ИЗВОР

Кина је представила „невидљивог“ ловца Ј-20

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Вести
Објављено: 29 Децембар 2015
Погодака: 1128
Кинески „невидљивог“ ловац Ј-20

Кина је закорачила у производњу „невидљивог“ ловца (смањењене уочљивости) пете генерације, Ј-20. У последњих пет година, од првог појављивања ловца Ј-20, државна ваздухопловна корпорација Ченгду направила је девет прототипова.

Први прототип овог авиона је полетео у 2011. години, а очекује се да ће цели кинески програм „невидљивог“ авиона бити брзо завршен и летелица ће бити оперативна у 2018. години. Американцима је требало 20 година за F-35, а цео програм кошта 400 милијарди долара, што је најскупљи амерички војни пројекат.

Ово је огромна предност развоја кинеских авиона Ј-20 и Ј-31 (летео је први пут у 2012. години) у односу на америчке F-35 и F-22 (који се више не производи), али се и они и даље широко користе у операцијама на Блиском истоку.

Иако је Кина је имала „помоћ“ у припреми развоја својих ловаца (у то се укључује и наводни хакерски напади и крађе пројеката ова два авиона, а нарочито софтвера за F-35). Одлучено је да се наоружају ракетама кратког и дугог домета које могу бити коришћене као универзалне варијанте ваздух-ваздух и ваздух-тло, а да, у будућности, буде и беспилотна летелица.

У блиској будућности Кина, са овим авионима, стиче предност над својим азијским суседима, а држи се и одређени корак степена развоја, у односу на Америку.

  1. Русија испитује супер веспилотну летелицу која развија брзину до 800 km/č
  2. Флота руских транспортера носиће 400 тенкова било где на планети
  3. Најнапреднији кинески ловац Ј-31 је приказан јавности
  4. Полетео је најнапреднији Кинески ловац Ј-31

Страна 2 од 15

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?