Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Историја

Икарус 232 "Пионир"

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 16 Фебруар 2017
Погодака: 1228

авион Икарус 232 "Пионир"

Икарус 232 "Пионир" / Ikarus 232 "Pionir" је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог предратног пројекта Б-5.

Опширније: Икарус 232 "Пионир"

Икарус "Први мај"

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 16 Фебруар 2017
Погодака: 1278

авион Икарус "Први мај"

Икарус 252 "Први мај" / Ikarus 252 "Prvi мaj" је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку и тренажу пилота и као туристички авион након Другог светског рата. Пројектовали су га инжењери Б. Богојевић и С. Зотовић а авион је први пут полетео 1946. године.

Опширније: Икарус "Први мај"

Икарус 231

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 13 Фебруар 2017
Погодака: 1172

авион Икарус 231

Икарус 231 / Ikarus 231  је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за везу (курирску службу) након Другог светског рата. Авион је био мешовите конструкције. Пројектовали су га инжењери Слободан Зрнић и Светозар Поповић а произвела га је фабрика Икарус из Земуна. Прототип је полетео 1948. у ЈРВ је служио до 1951. када је предат Ваздухопловном савезу Југославије где се задржао до 1958. године.

Опширније: Икарус 231

Икарус 211

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 13 Фебруар 2017
Погодака: 1183

авион Икарус 211 (аутор Шетина)

Икарус 211 / Ikarus 211  је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку пилота након Другог светског рата. Авион је био мешовите конструкције. Пројектовали су га инжењери Слободан Зрнић и Светозар Поповић а произвела га је фабрика Икарус из Земуна. Прототип је полетео 15.10.1947. у ЈРВ је служио до 1951. када је предат Ваздухопловном савез Југославије где је служио за обуку спортских пилота.

Опширније: Икарус 211

Иљушин Ил-2

Детаљи
Аутор: Душан
Категорија: Историја
Објављено: 11 Фебруар 2017
Погодака: 1424

авион Иљушин Ил-2

Иљушин Ил-2 / Iljušin Il-2  је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као јуришни авион у току и након Другог светског рата. Припада авионима који су произведени у највећем броју примерака у светској историји ваздухопловства. Сматра се да је најбољи јуришни бомбардер у току Другог светског рата и да је међу три авиона у свету на коме је обучено највише пилота. Авион је са највише надимака као што су: „грбавац“, „летећи тенк“, „летећи пешак“, „оклопник“, „убица тенкова“, „касапин“, „црна смрт“, „гвоздени Густав“, „бетон бомбардер“ и „летећи трактор“, надимке су му углавном давали непријатељски војници и пилоти. Авион Иљушин Ил-2 Штурмовик (значи Олујна птица), добро је пројектован у условима оскудне технологије, у односу на престижну на западу. Показао се као веома ефикасан у извршавању борбених задатака, у оквиру своје намене.

Опширније: Иљушин Ил-2

  1. Икарус IK-2
  2. Икарус S-49
  3. Рогожарски ИКЗ
  4. Икарус Курир

Страна 6 од 50

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?