- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 795
Драгутин М. Милошевић (Земун 1904. — Оснабрик 1945) је био ваздухопловни инжењер, конструктор авиона, војни пилот и мајор по чину Југословенског краљевског ратног ваздухопловства. Конструисао је авион Икарус ММ-2/МИМА-2, први авион који је у потпуности направљен у нашој земљи.
Биографија
Драгутин Милошевић је рођен у Земуну 29. маја 1904. године. Основну школу и реалну гимназију је завршио у Београду 1922. године када уписује Електромашински факултет универзитета у Београду кога завршава 1927. године. Након свршеног факултета одлази у војску коју служи у морнарици. Још у току студија занима се за ваздухопловство и почиње да лети.
Жени се 1936. године Анком Тричковић професором француског језика и са њом има двоје деце, ћерку Гордану и сина Владимира (који наставља породичну традицију такође је ваздухопловни инжењер). Након изгубљеног рата 1941. године пада у заробљеништво, а почетком 1942. године депортован је у заробљенички логор у Немачку. Из заробљеништва је покушао три пута да побегне али му то није пошло за руком. Умро је у логору Офлаг ВИЦ Оснабрику 1945. године не дочекавши слободу и схрањен на војничком гробљу у Боургштајнфурту.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 663
Радисав Ј. Станојловић (Вукосавци 1873 — Марибор 1931.) је српски и југословенски ђенерал, од 1923. до 1927. године је био начелник Одељења за ваздухопловство Министарства војске и морнарице, а од 1927. до 1930. године је био Комадант ваздухопловства Краљевине СХС/Југославије. Веома је заслужан за развој и модернизацију Југословенског ваздухопловства.
Биографија
Радисав Ј. Станојловић је рођен у селу Вукосавци (Крагујевац) 14. 2. 1873. године. Основну школу је завршио у родном месту, а нижу и вишу школу Војне академије завршио је у Београду. Од војних школа завршио је и ђенералштабну припрему. После завршене војне академије био је распоређен у инжењерију Српске војске. Био је један од учесника Мајског преврата 1903. године, Балканских ратова и Првог светског рата. Након Првог светског рата свим својим потенцијалима се укључио у организацију и побољшање оружаних снага нове државе. Службовао је у инжењерији и ваздухопловству а највиши чин који је имао је био чин армијског ђенерала. Умро је на службеном путу у Марибору 27. 8. 1931. године, за њега се може слободно рећи да је сагорео на послу. Иза њега је остало троје деце, два сина такође официра југословенске војске и једна кћер.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 659
Јосип Микл (нем. Josef Mickl) Клагенфурт, 8.06.1885. — Клагенфурт, 14.02.1965. је био аеронаутичар, машински инжењер, пилот, конструктор авиона и хидроавиона у Аустроугарској и Краљевини СХС/Југославији, технички директор „Икаруса“ и члан Поршеовог пројектног тима.
Биографија
Јосип Микл је рођен у Клагенфурту 8.06.1885. године, где је завршио основну и средњу школу. Машинске студиje је уписао 1904. године на Техничкој високој школи у Бечу (Wiener Technische Hochschule) где је дипломирао 1909. године. Након завршених студија већ у фебруару 1909. године ступа на једногодишњи волонтерски рад у ратну морнарицу Аустроугарске војске. Током лета 1909. године са својим пријатељима прави свој први авион кога пробају у току септембра месеца. Почетком 1910. године постављен је за команданта поморског арсенала у Пули и одобрена су му средства за изградњу хидроавиона. С обзиром да је у то време инг. Ј. Микл имао веома мало искуства у градњи авиона, освајао је корак по корак знања из аеронаутике и проверавао их кроз експерименте. Први хидроавион Микл је завршио септембра месеца 1912. године. Овај авион је био саграђен у Арсеналу у Пули у имао је авионски мотор (Аустро-Даимлер) снаге 35 КС, кога је за ову намену конструисао Фердинанд Порше. Тако је почела професионална каријера овог успешног конструктора авиона. У току своје каријере, живео је и радио у Пули, Бечу, Новом Саду, Земуну, Штудгарту и Клагенфурту. У пензију је отишао 25. августа 1950. године, као цењен инжењер аеронаутичар. Поживео је до 14.02.1965. године. На крају свог радног века написао је: "Током свог живота, као инжењер, кога су пратила многа разочарења али и многи успеси, покушао сам постићи унутрашњи спој уметника, машинца и научника. Покушао сам, са ограниченим знањем које сам поседовао, разумети и ценити велика дела славних научника и математичара у прошлости и садашњости како би пронашао свој пут кроз чаробни и тајанствени свет између језгра атома и свемира." [4]
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 631
Владимир Стрижевски „Стриж" (рус. Владимир Иванович Стрижевски); 26. децембар 1894, Магиљеву, Царска Русија — 22. августа 1940, село Медак код Госпића, Краљевина Југославија) је био први саобраћајни пилот и то један од тројице првих пилота у првој југословенској авио-компанији Друштво за ваздушни саобраћај А. Д. Аеропут. Био је први пилот у нашој земљи који је прелетео 1.000.000 километара
Погинуо је у авионској несрећи путничког авиона Аеропута типа Локид Електра регистарских ознака YU-SBC која се догодила на редовној линији Загреб - Сплит у четвртак 22. августа 1940.године, око 8 часова ујутру, када је авион ударио у планински врх Мала Височица на Велебиту, код села Медак, близу Госпића.
- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Биографије
- Погодака: 670
Драгољуб Бешлин (Ново Милошево 1910. - Земун 1996.) је био познати српски и југославенски конструктор авиона. Рођен је у мјесту Ново Милошево, код Кикинде, 20. марта 1910. године (у литератури се спомиње и као Драгутин Бешлин). Пријатељи и колеге су га звали „Лала“, одакле потичу и узроци за замјене његовог правог имена.
Биографија
Основну школу учио је у родном месту, а нижу гимназију у Кикинди. Од 1926. до 1930. похађао је Средњу техничку школу у Београду и постао дипломирани техничар машинске струке. Још у школи се заинтересовао за ваздухопловство, па је 1931, током одслужења војног рока завршио Пилотску школу Поморског ваздухопловства (ПВ) у Дивуљама, где је положио и испит за резервног официра.