- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 523
Антонов Ан 26 / Ан 26 је совјетски двомоторни, вишеседи, висококрилни авион, пројектован првенствено као транспортни авион за војне потребе, међутим током коришћења постао је путнички и карго авион. Пројектован је на основу путничког авиона Антонов Ан - 24. Произведено је укупно 1410 авиона овог типа, од којих су неки још увек у оперативној употреби широм света.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 488
Антонов Ан 2 / Ан 2 је совјетски једномоторни, вишеседи, двокрилни авион, пројектован првенствено као лаки транспортни авион, међутим током коришћења постао је вишенаменски авион који се поред коришћења за транспорт користио као пољопривредни авион, авион за бацање падобранаца и вучу једрилица, санитет, гашење пожара и војне потребе. Производио се у СССР-у, Пољској и Кини у периоду од 1948 до данашњих дана а процењује се да је произведено преко 18.000 комада
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 641
Груман G-164A Ag-Cat/ Grumman G-164A Ag-Cat је амерички једномоторни, једноседи, двокрилни авион са затвореном кабином, који се користи као авион за радове у пољопривреди. Авион је пројектовала фирма Grumman American Aviation Corporation а производила га је на основу уговора са Груманом Schweizer Aircraft Corporation.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 530
Јункерс W.34 / Junkers W.34 (нем. Junkers W.34) је немачки једномоторни, вишеседи, нискокрилaц авион, потпуно металне конструкције који се користио као путнички, транспортни и авион за обуку и тренажу пилота пре за време и непосредно после Другог светског рата. Производила га је немачка фирма Јункерс (нем. Junkers Flugzeug und Motorenwerke AG), а пројектовао га је Херман Полман. Први пут је полетео 7. јула 1926. а масовна производња је почела већ наредне 1927. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 418
Јаковљев УТ-2 / УТ-2 је совјетски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за обуку и тренажу пилота, уочи у току и након Другог светског рата. Производио се у СССР-у а после Другог светског рата и у Пољској.