- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 403
Икарус B-5 / Ikarus B-5 је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион дрвене конструкције са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог претходно не реализованог пројекта Б-1.
Направила га је фабрика авиона Икарус из Земуна, а први пут је полетео 10.09.1940. године. Након фабричког испитивања Команда војног ваздухопловства Краљевине Југославије је откупила авион, а на основу њега планиран је пројект обрушавајућег бомбардера. У Априлском рату су га заробили Немци и однели у Немачку где су га детаљно испитали.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 519
Икарус 451 / Ikarus 451 је југословенски експериментални лаки јуришни двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу својих претходних пројеката, предратни Б-5 и послератни Икарус 232 "Пионир". Авион Икарус 451 је први пут полетео 22. септембра 1951., а у служби у ЈРВ је био од 1952. до 1957. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 443
Икарус 232 "Пионир" / Ikarus 232 "Pionir" је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог предратног пројекта Б-5.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 464
Икарус 252 "Први мај" / Ikarus 252 "Prvi мaj" је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку и тренажу пилота и као туристички авион након Другог светског рата. Пројектовали су га инжењери Б. Богојевић и С. Зотовић а авион је први пут полетео 1946. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 409
Икарус 231 / Ikarus 231 је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за везу (курирску службу) након Другог светског рата. Авион је био мешовите конструкције. Пројектовали су га инжењери Слободан Зрнић и Светозар Поповић а произвела га је фабрика Икарус из Земуна. Прототип је полетео 1948. у ЈРВ је служио до 1951. када је предат Ваздухопловном савезу Југославије где се задржао до 1958. године.