Вести

Емисија "Наш аеропут''

 

Емисија "Наш аеропут'' (14.11.2017.)

Гост: Сава Пустиња, последњи 12. директор ВТИ, помоћник МО за војно-привредну делатност.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Промоција књиге "Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе"

У понедељак 27.03.2017. године у 12 сати одржаће се у просторијама клуба Ваздухопловног Савеза Србије. Београд, Узун Миркова  4/1 промоција књиге Саве Пустиње Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе. Позивате се да присуствујете овом догађају.

ПВО систем С-500 прометеј

Нови руски ПВО систем С-500 прометеј вероватно ће бити оперативан до краја 2016. године. Реч је о најсавременијем оружју те намене у свету. Министарство одбране Русије тренутно планира да набави и уведе у оперативну употребу пет комплета ових система, који су способни да пресретну и униште балистичке хиперсоничне пројектиле са нуклеарним главама.

С-500 прометеј ће бити способан да истовремено пресреће и уништи десет циљева, са брзином својих ракета од 7 km/s, што је приближно брзини с којом интерконтиналне балистичке ракете са нуклеарним главама улазе у простор атмосфере, када се обрушавају на циљ.

Предпоставља се и да је у плану уништавање и сателита са орбитама на висиби до 200 km.мапа сателитских орбита

Домет ракета, овога система, је 600 km, а плафон лета 200 km.ВИДЕО

Прва поруџбина од пет комплета, планира се да буду уведена у систем ПВО Москве, до 2020. године, у комбинацији са С-400. ИЗВОР

Кина је представила „невидљивог“ ловца Ј-20
Кинески „невидљивог“ ловац Ј-20

Кина је закорачила у производњу „невидљивог“ ловца (смањењене уочљивости) пете генерације, Ј-20. У последњих пет година, од првог појављивања ловца Ј-20, државна ваздухопловна корпорација Ченгду направила је девет прототипова.

Први прототип овог авиона је полетео у 2011. години, а очекује се да ће цели кинески програм „невидљивог“ авиона бити брзо завршен и летелица ће бити оперативна у 2018. години. Американцима је требало 20 година за F-35, а цео програм кошта 400 милијарди долара, што је најскупљи амерички војни пројекат.

Ово је огромна предност развоја кинеских авиона Ј-20 и Ј-31 (летео је први пут у 2012. години) у односу на америчке F-35 и F-22 (који се више не производи), али се и они и даље широко користе у операцијама на Блиском истоку.

Иако је Кина је имала „помоћ“ у припреми развоја својих ловаца (у то се укључује и наводни хакерски напади и крађе пројеката ова два авиона, а нарочито софтвера за F-35). Одлучено је да се наоружају ракетама кратког и дугог домета које могу бити коришћене као универзалне варијанте ваздух-ваздух и ваздух-тло, а да, у будућности, буде и беспилотна летелица.

У блиској будућности Кина, са овим авионима, стиче предност над својим азијским суседима, а држи се и одређени корак степена развоја, у односу на Америку.

НЕ СМЕ ДА СЕ ЗАБОРАВИ

ДАО ЖИВОТ У ОДБРАНИ ОТАЏБИНЕ
Пуковник Миленко Павловић (Горње Црниљево, 5. октобар 1959. — Ваљево, 4. мај 1999.) је био пилот Војске Југославије и командант 204. ловачко-авијацијског пука. Погинуо је у борби са НАТО агресорима, изнад Ваљева 4. маја 1999. током њихове агресије. Један од његових сабораца дежурних пилота, на основу објаве напада, добио је наредбу за борбено полетање. Међутим, командант пуковник Павловић је телефонском везом наредио да се дотични пилот задржи. Пришао је авиону и рекао: „Мајку вам дечију, нећете ви да гинете, ја ћу!" Извукао је из кабине младог пилота и уместо њега је он полетео у правцу Ваљева, пут родног краја, авионом МиГ-29 № 18109. Био је свестан да је то лет у смрт и баш тога је определило да он има ту судбину уместо свог подчињеног млађег колеге. Убрзо се нашао у делу ваздушног простора Србије, испод кога је рођен и где је провео детињство. Пилот Павловић се упустио у неравноправну битку против 16 НАТО авиона, успео је да их збуни и чак натера у бекство смелим својим наступом, али је убрзо, око 12:45, био погођен са три ракете, испаљене од стране холандских пилота са авиона F-16, који су дејствовали из правца запада од Тузле, те их он није ни приметио. Погинуо је још у ваздуху. Остаци његовог авиона су пали у село Бујачић.
У једном тренутку из оперативног центра Миленка су упитали да ли види непријатељске авионе?
„Видим их, али виде и они мене!"
Завладао је тајац, а пре него што је ишчезао са радара његове последње речи, биле су :"Имају ме!"
Сахрањен је 6. маја 1999. на Бежанијском гробљу у Београду. Иза њега су остали супруга и два сина.
Пилот пуковник Павловић се својим херојским делом прикључио српским војницима легендама одбране слободе, које српски народ доживљава као ликове Обилића, Војводу Мишића и многе друге истакнуте хероје родољубе. Он за своја дела никада није званично проглашен херојем. Постхумно је одликован Орденом за храброст и Златном летачком значком.

Снимљен је и документарни филм о пилоту Миленку Павловићу, „Лет у смрт" аутора Слађане Зарић.

У родном селу Миленка Павловића, Горњем Црниљеву, направљен је спомен комплекс који обухвата:
  • Спомен чесму са плочама пилоту Павловићу и мајору Александру Стефановићу (погинулом 1991. код Товарника) као и војницима изгинулим у ратовима за ослобођење 1912—1918. На спомен чесми се налази крило са авиона МиГ-29 пилота Павловића
  • Ловачки спомен-дом Пилот Миленко Павловић
  • Авион типа Г-2 галеб
  • Топ са Цера, могући учесник Церске битке

Извор