Вести

БЕСПИЛОТНЕ ЛЕТЕЛИЦЕ
 
 
СЈАЈНО СВЕДОЧЕЊЕ

 

Емисија "Наш аеропут'' (25.07.2018.)

Емисија ,,Наш аеропут'', гост др Иван Ђокић, генерал-потпуковник.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Коментар Саве Пустиње

Изванредан интервју, водитељ као и увек на високом нивоу. Гост Иван Ђокић је посебан и у овој глобалној војној проблематици, као и у својој базној струци са којом се годинама бавио у Ваздухопловнотехничком институту! Овај интервју је докуменат од националног значаја и трагично је што нема и такав статус у ширим средствима информисања. Показује назнаке издаје кроз уништавање борбених средства и урушавање војне моћи Србије и после НАТО агресије. Интервју не улази у поре издаје пре и за време агресије, пошто то и није била тема, али је то од круцијалног значаја за ова трагична збивања. То је објашњиво са многим препознатљивим  и делимично познатим чињеницама, које се прећуткују. Браво Вељо и Ђоле, поносан сам што Вас имам као колеге и другаре.

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Музеј ваздухопловства — Београд, аеродром "Никола тесла", 11. 06. 2018. у 12 часова.

Сва добит од дистрибуције књиге намењена је

Прихватилишту за децу и омладину у Београду

 

Шест генерација борбених ловачких авиона

 

Емисија "Наш аеропут'' (8.5.2018.)

Гост: Сава Пустиња, последњи 12. директор ВТИ, помоћник МО за војно-привредну делатност.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

НЕ СМЕ ДА СЕ ЗАБОРАВИ

ДАО ЖИВОТ У ОДБРАНИ ОТАЏБИНЕ
Пуковник Миленко Павловић (Горње Црниљево, 5. октобар 1959. — Ваљево, 4. мај 1999.) је био пилот Војске Југославије и командант 204. ловачко-авијацијског пука. Погинуо је у борби са НАТО агресорима, изнад Ваљева 4. маја 1999. током њихове агресије. Један од његових сабораца дежурних пилота, на основу објаве напада, добио је наредбу за борбено полетање. Међутим, командант пуковник Павловић је телефонском везом наредио да се дотични пилот задржи. Пришао је авиону и рекао: „Мајку вам дечију, нећете ви да гинете, ја ћу!" Извукао је из кабине младог пилота и уместо њега је он полетео у правцу Ваљева, пут родног краја, авионом МиГ-29 № 18109. Био је свестан да је то лет у смрт и баш тога је определило да он има ту судбину уместо свог подчињеног млађег колеге. Убрзо се нашао у делу ваздушног простора Србије, испод кога је рођен и где је провео детињство. Пилот Павловић се упустио у неравноправну битку против 16 НАТО авиона, успео је да их збуни и чак натера у бекство смелим својим наступом, али је убрзо, око 12:45, био погођен са три ракете, испаљене од стране холандских пилота са авиона F-16, који су дејствовали из правца запада од Тузле, те их он није ни приметио. Погинуо је још у ваздуху. Остаци његовог авиона су пали у село Бујачић.
У једном тренутку из оперативног центра Миленка су упитали да ли види непријатељске авионе?
„Видим их, али виде и они мене!"
Завладао је тајац, а пре него што је ишчезао са радара његове последње речи, биле су :"Имају ме!"
Сахрањен је 6. маја 1999. на Бежанијском гробљу у Београду. Иза њега су остали супруга и два сина.
Пилот пуковник Павловић се својим херојским делом прикључио српским војницима легендама одбране слободе, које српски народ доживљава као ликове Обилића, Војводу Мишића и многе друге истакнуте хероје родољубе. Он за своја дела никада није званично проглашен херојем. Постхумно је одликован Орденом за храброст и Златном летачком значком.

Снимљен је и документарни филм о пилоту Миленку Павловићу, „Лет у смрт" аутора Слађане Зарић.

У родном селу Миленка Павловића, Горњем Црниљеву, направљен је спомен комплекс који обухвата:
  • Спомен чесму са плочама пилоту Павловићу и мајору Александру Стефановићу (погинулом 1991. код Товарника) као и војницима изгинулим у ратовима за ослобођење 1912—1918. На спомен чесми се налази крило са авиона МиГ-29 пилота Павловића
  • Ловачки спомен-дом Пилот Миленко Павловић
  • Авион типа Г-2 галеб
  • Топ са Цера, могући учесник Церске битке
  • Војни аеродром Батајница преименован је у Миленко Павловић

Извор

Беспилотне летелице

Књига Саве Пустиње, Беспилотне летелице

Књиге БЕСПИЛОТНЕ ЛЕТЕЛИЦЕ могу се обезбедити у Ваздухопловном савезу Србије, председник Лабуд Булатовић, тел. 011 2628199 и 063 63220621, Узун Миркова 4/1, Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. , www.vss.rs

Осамнаест година од НАТО бомбардовања

Осамнаест година од НАТО бомбардовања Низом манифестација обележена је 18. годишњица почетка НАТО бомбардовања СРЈ, када је током 78 дана злочиначке ваздухопловне кампање, убијено најмање 2.500 људи, а рањено и повређено више од 12.500. Погинуло је, или нестало, 1.008 припадника војске и полиције. Теже и лакше је рањено око 6.000 цивила, међу њима 2.700 деце.

Први су били и дали своје животе, у неравноправној борби са најмодернијем ваздухопловством алијансе, наши хероји ваздухопловци. Њихове колеге, припадници ваздухопловства и ваздухопловних организација су положили венце на споменик испред команде РВ и одали пошту страдалоим херојима, 24. марта 2017. године.

Припадници Удружења за неговање ваздухопловних традиција су одали пошту и положили венац на споменик палих ваздухопловаца, сећајући се храбрих дела и жртвовања својих хероја.

Пилот потпуковник Миленко Павловић је био Командант ловачког пука и на овом задатку је погинуо, 4. маја 1999. године, са авионом МиГ-29 № 18109

Pavlovic Milenko.jpg
НЕ СМЕ ДА СЕ ЗАБОРАВИ
Пуковник Миленко Павловић (Горње Црниљево, 5. октобар 1959. — Ваљево, 4. мај 1999.) је био пилот Војске Југославије и командант 204. ловачко-авијацијског пука. Погинуо је у борби са НАТО агресорима, изнад Ваљева 4. маја 1999. током њихове агресије. Један од његових сабораца дежурних пилота, на основу објаве напада, добио је наредбу за борбено полетање. Међутим, командант пуковник Павловић је телефонском везом наредио да се дотични пилот задржи. Пришао је авиону и рекао: „Мајку вам дечију, нећете ви да гинете, ја ћу!" Извукао је из кабине младог пилота и уместо њега је он полетео у правцу Ваљева, пут родног краја, авионом МиГ-29 № 18109. Био је свестан да је то лет у смрт и баш тога је определило да он има ту судбину уместо свог подчињеног млађег колеге. Убрзо се нашао у делу ваздушног простора Србије, испод кога је рођен и где је провео детињство. Пилот Павловић се упустио у неравноправну битку против 16 НАТО авиона, успео је да их збуни и чак натера у бекство смелим својим наступом, али је убрзо, око 12:45, био погођен са три ракете, испаљене од стране холандских пилота са авиона F-16, који су дејствовали из правца запада од Тузле, те их он није ни приметио. Погинуо је још у ваздуху. Остаци његовог авиона су пали у село Бујачић.
У једном тренутку из оперативног центра Миленка су упитали да ли види непријатељске авионе?
„Видим их, али виде и они мене!"
Завладао је тајац, а пре него што је ишчезао са радара његове последње речи, биле су :"Имају ме!"
Сахрањен је 6. маја 1999. на Бежанијском гробљу у Београду. Иза њега су остали супруга и два сина.
Пилот пуковник Павловић се својим херојским делом прикључио српским војницима легендама одбране слободе, које српски народ доживљава као ликове Обилића, Војводу Мишића и многе друге истакнуте хероје родољубе. Он за своја дела никада није званично проглашен херојем. Постхумно је одликован Орденом за храброст и Златном летачком значком.
Снимљен је и документарни филм о пилоту Миленку Павловићу, „Лет у смрт" аутора Слађане Зарић.
У родном селу Миленка Павловића, Горњем Црниљеву, направљен је спомен комплекс који обухвата:
  • Спомен чесму са плочама пилоту Павловићу и мајору Александру Стефановићу (погинулом 1991. код Товарника) као и војницима изгинулим у ратовима за ослобођење 1912—1918. На спомен чесми се налази крило са авиона МиГ-29 пилота Павловића
  • Ловачки спомен-дом Пилот Миленко Павловић
  • Авион типа Г-2 галеб
  • Топ са Цера, могући учесник Церске битке

Извор

75 година од бомбардовања Београда у Другом светском рату

У среду 6. априла 2016. године обележене су 75 године од како је 6. априла 1941. фашистичка Немачка бомбардовала Београд главни град Краљевине Југославије и тиме отпочела рат на овом подручју. Тим поводом испред споменика пилотима палим у одбрани Београда на земунском кеју су се искупили поштоваоци да одају пошту палим пилотима. Да подсетимо, да се не заборави у одбрани Београда погинули су следећи пилоти: Милош Жунић, Михо Клавора, Јован Капешић, Бранислав Тодоровић, Душан Борчић, Карло Штребенк, Милутин Петров, Миливоје Бошковић, Владимир Горуп, Добрица Новаковић и Живица Митровић.

Венце на споменик су положили представници државе Србије, војске, друштвено политичких организације, друштава  и удружења и општине Земун. Међу онима који су положили венце на споменик палим пилотима били су и представници Ваздухопловног савеза Србије, Аероклуба "Наша Крила" и Удружења за неговање ваздухопловних традиција Србије.

Војна парада, поводом 70. година од победе над фашизмом

Величанствена војна парада, у Москви, 9. маја 2015. године.

Изглед Црвеног трга у Москви, на почетку војне параде

 

Мигови симулирају пасивну одбрану IC мамцима

 

 

План и програм рада Удружења за НВТ Србије за март 2015. године

16. 3. 2015.--Редовна 746. седница

   Чедомир Крунић--Пад авиона Бичкрафт Кингер 26. фебруара 2004.и погибија председника Македоније Бориса Трајковског

   23. 3. 2015.--Редовна 747. седница

   Слободан Штава--Ђорше Рош, ваздухопловац, родољуб и добротвор

    30. 3. 2015.--Редовна 748. седница

 

     Александар Гавриловић-- Тачан назив теме биће дат на састанку Удружења 16. 3. 2015.

 

Прослава слободе

На паради, поводом 70 година од ослобођења Београда, учествоваће и чувена руска акробатска група авиона МиГ-29 «Стрижи». То је једна од најпознатијих акробатских група авиона у свету, по својим атрактивним летовима.

Драган Шалер Aviation Artwork Corner

Bleriot_XI_Genie_033.jpgREP_F_105.jpgSPAD_VII__Solun_septembar_1918.jpgBleriot_XI_Genie_073.jpgNi_24N__4408_Miodrag_Tomic_Solunski_front_1918.jpgNi_27_5773_Branko_Vukosavljevic_Novi_Sad_1919.jpgHF_20_CC_08.jpgVoisin_de_Catar_002.jpgBleriot_XI_Genie_036.jpgMF_11_194_03.jpgVoisin_de_Catar_024.jpgBleriot_XI_Genie_071.jpgBleriot_XI_Genie_102.jpgBleriot_XI_Genie_077.jpgFarman_HF_VII_02.jpgFarman_HF_20_03.jpgCaudron_G_III_009.jpgDuks_biplan_102.jpgBleriot_XI_Genie_116.jpgBleriot_XI_Genie_006.jpgBleriot_XI_Militaire_122.jpgF-40_PI_009.jpgBleriot_XI_Genie_005.jpgBleriot_XI_Genie_001.jpgSPAD_VII_Tomic_Nis_1919.jpgNi_11_N_1483_Milorad_Jevremovic_Solunski_front_1916.jpgF-40_Papagaj_005.jpgBleriot_XI_Genie_120.jpgBleriot_XI_Genie_004.jpgCaudron_G_III_993_04.jpgF-40_3386_006.jpgMF_11_199_01.jpgBleriot_XI_Genie_003.jpgBleriot_XI_Genie_002.jpgBleriot_XI_Artllerie_105.jpgBleriot_XI_Genie_062.jpg

Aviatic C1

aviatic_C1_3.jpgaviatic_C1_11.jpgaviatic_C1_01.jpgaviatic_C1_15.jpgaviatic_C1_6.jpgaviatic_C1_14.jpgaviatic_C1_7.jpgaviatic_C1_13.jpgaviatic_C1_8.jpgaviatic_C1_12.jpgaviatic_C1_4.jpgaviatic_C1_9.jpgaviatic_C1_5.jpgaviatic_C1_10.jpg

Bleriot XI

bleriot_XI_18.jpgbleriot_XI_28.jpgbleriot_XI_20.jpgbleriot_XI_32.jpgbleriot_XI_30.jpgbleriot_XI_33.jpgbleriot_XI_17.jpgbleriot_XI_18a.jpgbleriot_XI_21.jpgbleriot_XI_29.jpgbleriot_XI_23.jpgbleriot_XI_19.jpgbleriot_XI_22.jpgbleriot_XI_27.jpgbleriot_XI_26.jpgbleriot_XI_31.jpgbleriot_XI_24.jpgbleriot_XI_25.jpg

Farman HF20

framan_HF20_69.jpgframan_HF20_60.jpgframan_HF20_99.jpgframan_HF20_71.jpgframan_HF20_92.jpgframan_HF20_93.jpgframan_HF20_84.jpgframan_HF20_58.jpgframan_HF20_81.jpgframan_HF20_101.jpgframan_HF20_70.jpgframan_HF20_90.jpgframan_HF20_73.jpgframan_HF20_64.jpgframan_HF20_86.jpgframan_HF20_65.jpgframan_HF20_85.jpgframan_HF20_94.jpgframan_HF20_82.jpgframan_HF20_61.jpgframan_HF20_88.jpgframan_HF20_83.jpgframan_HF20_78.jpgframan_HF20_80.jpgframan_HF20_66.jpgframan_HF20_62.jpgframan_HF20_75.jpgframan_HF20_97.jpgframan_HF20_59.jpgframan_HF20_98.jpgframan_HF20_89.jpgframan_HF20_77.jpgframan_HF20_91.jpgframan_HF20_76.jpgframan_HF20_67.jpgframan_HF20_87.jpgframan_HF20_96.jpgframan_HF20_68.jpgframan_HF20_100.jpgframan_HF20_63.jpg

Farman MF7

diapo_145.jpgdiapo_149.jpgdiapo_150.jpgdiapo_148.jpgdiapo_147.jpgdiapo_151.jpgdiapo_152.jpgdiapo_146.jpg

Nieuport 23

Nieuport_23_108.jpgNieuport_23_105.jpgNieuport_23_110.jpgNieuport_23_112.jpgNieuport_23_106.jpgNieuport_23_109.jpgNieuport_23_107.jpgNieuport_23_102.jpgNieuport_23_57.jpgNieuport_23_111.jpg

Душан Шарић Aviation 3D models

novi_avion_3d_02.jpgnovi_avion_3d_09.JPGnovi_avion_3d_07.JPGnovi_avion_3d_16.JPGnovi_avion_3d_04.JPGnovi_avion_3d_13.JPGnovi_avion_3d_14.JPGnovi_avion_3d_08.JPGnovi_avion_3d_06.JPGnovi_avion_3d_10.JPGnovi_avion_3d_12.JPGnovi_avion_3d_03.JPGnovi_avion_3d_18.JPGnovi_avion_3d_11.JPGnovi_avion_3d_20.JPGnovi_avion_3d_05.jpgnovi_avion_3d_01.JPGnovi_avion_3d_15.JPGnovi_avion_3d_21.JPGnovi_avion_3d_19.JPGnovi_avion_3d_17.JPG

Yak_131-033.jpgYak 131-045.jpgYak 131-044.jpgYak 131-042.jpgYak 131-040.jpgYak 131-041.jpgYak_131-032.pngYak 131-039.jpgYak_131-034.pngYak 131-043.jpg